6اشتباه اصلی سرمایه گزاران در طلای آب شده

تاریخ انتشار : دوشنبه یک خرداد ۱۴۰۲

6اشتباه اصلی سرمایه گزاران در طلای آب شده

6اشتباه اصلی سرمایه گزاران در طلای آب شده


سرمایه گذاری در طلای فیزیکی و آب شده راهی عالی برای محافظت از آینده مالی شما است؛ اما چند نکته وجود دارد که قبل از شروع سریع پس انداز یا سرمایه گذاری باید بدانید.

طلا آب شده

سرمایه گذاری در طلا آب شده می‌تواند راهی عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام و محافظت از دارایی شما باشد، زیرا از لحاظ تاریخی به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته شده است؛ اما اگر شما یک سرمایه گذار مبتدی هستید،به راحتی می‌توانید با گزینه‌های فراوان یا اصطلاحات ناآشنا احساس سردرگمی کنید.حتی اگر در سرمایه گذاری در طلا آب‌شده تازه کار نیستید؛ باز هم بهتر است که دانشخود را تقویت کنید و مطمئن شوید که بهترین تصمیم را می‌گیرید.

در این مقاله به 6 اشتباه رایجی که افراد هنگام خریدطلا آب‌شده مرتکب می‌شوند، می‌پردازیم و نکاتی را برای جلوگیری از آنها ارائه می‌دهیم.


1: خرید طلا آب‌شده فقط در زمان آشفتگی‌های اقتصادی یاژئوپلیتیکی

 یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هنگام سرمایه گذاری در طلا آب‌شده باید از آن اجتناب کرد، تصمیم گیریبر اساس احساسات و نه یک استراتژی سرمایه گذاری سنجیده شده است. اشتباه رایجی که سرمایه گذاران مبتدی مرتکب می‌شوند این است که تنها زمانی که یک بحران اقتصادی یاژئوپلیتیک قابل توجهی رخ می‌دهد، طلای فیزیکی از هر نوعی را می‌خرند که اغلب باعث افزایش سرسام آور قیمت طلا آب‌شده و دیگر مصنوعات طلایی می‌شود. با این حال، این رویکرد می‌تواند نادرست باشد، زیرا فرض می‌کند که طلا آب‌شده صرفاً یک کالای بحرانیاست. در حقیقت، طلا آب‌شده به عنوان بخشی از یک سبد متنوع، می‌تواند بخش مهمی ازاستراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت شما باشد و از تورم، نوسانات ارز و سایر عدم قطعیت‌هامحافظت کند. تنها با خرید طلا آب‌شده در مواقع بحران، ممکن است سودهای بالقوه‌ایرا که می‌توانستید با سرمایه‌گذاری در طلا آب‌شده از قبل به دست آورید، از دست بدهید.

چگونه از آن اجتناب کنیم:

یکی از راه‌های به حداکثر رساندن مزایای سرمایه‌گذاری طلا آب‌شده، خرید طلا و فلزات گرانبها بدون انتظار برای بروز بحران و افزودن منظم به پس‌انداز طلای آب‌شده خود است. به این ترتیب، می‌توانید از پتانسیل آن برای رشدبلندمدت استفاده کنید و از میانگین‌گیری هزینه بهره‌مند شوید، جایی که به طور مرتبهمان مقدار را بدون توجه به قیمت فعلی طلا آب‌شده سرمایه‌گذاری می‌کنید.

 2 :عدم تحقیق کافی قبل از سرمایه گذاری در طلا آب‌شده

 مانند هرسرمایه گذاری دیگری، وقتی صحبت از خرید طلا آب‌شده می‌شود، کورکورانه وارد عمل نشوید،زیرا مهم است که تحقیق کنید و یک فروشنده قابل اعتماد مانند ایران طلا پیدا کنید.انجام ندادن تکالیف می‌تواند منجر به اشتباهات بالقوه جدی شود. به عنوان مثال، اگریک فروشنده طلا آب‌شده هنگام خرید آنلاین طلا از قبل درخواست پول کند، این یک پرچم قرمز بزرگ است، همانطور که عدم شفافیت نیز وجود دارد، زمانی که آنها در ارائه تمام جزئیات طلایی که می‌فروشند تردید دارند. یک فروشنده معتبر باید در مورد خلوص و کیفیتطلا آب‌شده خود، هزینه‌های مربوط به معامله و هر جزئیات مهم دیگری شفاف باشد. بنابراین،اگر به دنبال سرمایه گذاری در طلا آب‌شده هستید، محصولات ما را دنبال کنید و همین امروز شروع به افزایش پس انداز طلا آب‌شده خود کنید.

 چگونه ازآن اجتناب کنیم: انجام تحقیقات برای جلوگیری از خطرات ناشی از انتخاب فروشنده طلاآب‌شده اشتباه کلیدی است. می‌توانید با صحبت با چندین فروشنده شروع کنید تافروشنده مورد اعتماد خود را بیابید و اطمینان حاصل کنید که در حال سرمایه گذاری درمحصولات طلایی با کیفیت بالا هستید که به شما کمک می‌کند به اهداف سرمایه گذاری خود برسید.


3 :در نظر گرفتن طلا آب‌شده به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت

وقتی صحبت از سرمایه گذاری در طلای فیزیکی می‌شود،معمولاً ایده خوبی است که رویکرد بلندمدت را در پیش بگیرید. البته همه چیز به استراتژی و اهداف سرمایه گذاری شما بستگی دارد. در حالی که می‌توان قیمت طلا آب‌شده حدس زد؛ اما به دلیل نوسانات تاریخی قیمت و روند افزایش بلندمدت طلا به خصوص درایران، معمولا سرمایه گذاری کوتاه مدتی نیست. مانند هر محصول فیزیکی دیگری که می‌توانیدبخرید (ماشین، پوشاک و غیره)، نمایندگان فروش در هنگام خرید، هزینه‌ای را اعمال می‌کنند(برای فلزات گرانبها، این کارمزد اغلب «حق بیمه» نامیده می‌شود) که شامل هزینه‌هایتولید و تدارکات و سایر هزینه‌ها می‌شود. بنابراین، پس از خرید، سرمایه گذاران وپس انداز کنندگان طلا آب‌شده باید منتظر بمانند تا قیمت طلا به اندازه کافی افزایشیابد تا این هزینه اولیه را پوشش دهند تا بتوانند سود خود را مشاهده کنند وهمانطور که می‌دانیم، قیمت طلا آب‌شده در برخی از نقاط تاریخ به آرامی حرکت می‌کندو همین طور که در سال‌های اخیر هم شاهد آن بودیم در بلندمدت قیمت آن افزایش بسیاریمی‌یابد.

یک نکته مهم در این زمینه: اگر فقط در زمان‌های اقتصادی مشکل‌دار از خرید خودداری کنید، زمانی که قیمت معمولاً بالاتر است، به احتمال زیاد برای جبران هزینه اولیه خود، زمان انتظار را کاهش خواهید داد. چگونهاز آن اجتناب کنیم: هنگام سرمایه گذاری در طلا آب‌شده، مهم است که به خاطر داشته باشید که آنقدر منبع درآمد نیست، بلکه وسیله‌ای برای ایجاد ثروت و پس انداز از طریق افزایش قیمت در طول زمان است. همچنین، مانند هر سرمایه گذاری دیگری، مطمئن شوید که از وجوه ی استفاده کنید که با آن راحت هستید.

4: نخریدن بهترین محصول طلا برای آنها

سرمایه‌گذاران مبتدی ممکن است تمام پول خود را صرف خرید یک نوع محصول طلا کنند، مانند سکه‌های طلا. به عنوان مثال، اگر هدف شما مقرون‌به‌صرفه‌تربودن است،  طلا آب‌شده ممکن است انتخاب بهتری باشد، زیرا تولید سکه‌های طلامستلزم زمان، هزینه و هزینه‌های ساخت بیشتری است که در قیمت‌های آنها منعکس می‌شود.بنابراین، اگر به دنبال بدست آوردن طلای بیشتر برای پول خود هستید؛ طلا آب‌شده ممکن است راهی برای رفتن باشند. از سوی دیگر، اگر به جمع آوری سکه‌های کمیاب علاقه داریدیا می‌خواهید طلا را به شخص خاصی هدیه دهید، سکه‌ها یا وسایل کلکسیونی ممکن است گزینه بهتری باشد. علاوه بر این، فروش سکه‌های طلا در مقادیر کم نسبت به طلا آب‌شده آسان‌تراست زیرا وزن کمتر و اندازه کوچک‌تر آن‌ها، اغلب آنها را به گزینه‌ای انعطاف‌پذیربرای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

چگونه از آن اجتناب کنید: تنوع سبد و پس انداز خودرا با انواع مختلف محصولات فیزیکی طلا، مانند شمش، سکه، طلا آب‌شده و اقلام کلکسیونی در نظر بگیرید، در حالی که به یاد داشته باشید که در مورد تنوع، رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد. شما باید بهترین استراتژی را بر اساس اهداف سرمایه گذاری خاص خودتعیین کنید.


5: نادیده گرفتن اهمیت تنوع

بسیاری از سرمایه گذاران طلا ممکن است از قبل درمورد تنوع اطلاع داشته باشند، حتی ممکن است به همین دلیل شروع به خرید طلا باشد.

تنوع عبارت است از خرید دارایی‌های مختلف در طبقاتدارایی‌های گوناگون به منظور گسترش ریسک سرمایه گذاری آنها و ایجاد تعادل بین ریسک و ایمنی سبد سرمایه گذاری آنها.

اما پس از خرید اولیه طلا آب‌شده، از آنجایی که به سرمایه گذاری در دارایی‌های مختلف ادامه می‌دهید، به راحتی فراموش می‌کنید که بررسی کنید آیا سبد شما هنوز متعادل و متنوع است یا خیر. به ندرت پیش نمی‌آید که سرمایه گذارانی که فکر می‌کنند ریسک گریز هستند، در نهایت سهام یا سرمایه گذاری‌های ارزهای دیجیتال بسیار زیادی داشته باشند و طلا آب‌شده کافی برای استراتژی خود نداشتهباشند، که باعث می‌شود سبد سرمایه گذاری آنها نسبت به ریسک نامتعادل شود.

طلا آب‌شده یک تنوع‌بخش عالی است، زیرا قیمت آناغلب بی‌ربط است، یا با همبستگی منفی (به این معنی که وقتی سایر دارایی‌ها کاهش می‌یابد،تمایل به بالا رفتن دارد) نسبت به اکثر دارایی‌های دیگر، به‌ویژه سهام‌های که دربازار موجود هستند.

چگونه از آن اجتناب کنید: به طور مرتب بررسی کنیدکه سبد سرمایه گذاری عمومی شما چگونه متعادل است تا مطمئن شوید که با استراتژی شمامطابقت دارد. اگر احساس می‌کنید دارایی‌های پرخطر زیادی دارید و دارایی‌های امنکافی مانند طلا آب‌شده ندارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که برخی از دارایی‌هایپرخطر خود را بفروشید یا کمی طلا آب‌شده بیشتری بخرید. بسته به سطح ریسکی که برای انجام آن راحت هستید، کارشناسان اغلب در مورد نگه داشتن بین 5 تا 20 درصد از سبدسهام شما در طلا و فلزات گرانبها صحبت می‌کنند.


6 :عدم توجه کافی به خلوص طلا آب‌شده

نکته دیگری که بسیاری از سرمایه گذاران از آن غافل هستند، خلوص طلا آب‌شده است که خریداری می‌کنند.

خلوص طلا با مقدار طلای خالص موجود در محصول تعیینمی‌شود. به عنوان مثال، اگر یک سکه طلا از طلای 24 عیار ساخته شده باشد، به این معنی است که از 99.99 درصد طلای خالص (بالاترین خلوص طلای ممکن) ساخته شده است.اما اگر از طلای 18 عیار ساخته شده باشد، به این معنی است که تنها 75 درصد سکه ازطلای خالص و بقیه از فلزات دیگر تشکیل شده است.

چرا این مهم است؟ زیرا برای در نظر گرفتن طلا آب‌شدهبرای سرمایه گذاری، یک محصول باید دارای درجه خلوص 99.5 درصد و بالاتر باشد. هرسطح خلوص کمتر از آن برای جواهرات یا مصارف صنعتی عالی است؛ اما برای سرمایه گذاری مناسب نیست.

چگونه از آن اجتناب کنیم: به طور کلی خلوص محصولات طلای شما بر ارزش، دوام و نقدینگی آنها تأثیر می‌گذارد. بنابراین، هنگامی که درطلا سرمایه گذاری می‌کنید، مطمئن شوید که طلای خالص و با کیفیت بالا می‌خرید تااطمینان حاصل کنید که سرمایه شما ارزش خود را حفظ می‌کند ودر صورت نیاز فروش مجدد آن آسان است.

از خرید طلا آب‌شده فقط در زمان آشفتگی‌های اقتصادییا ژئوپلیتیکی خودداری کنید، زیرا فرض می‌شود که طلا آب‌شده صرفاً یک کالای بحرانی است و ممکن است سودهای بالقوه ای را که می‌توانست با سرمایه گذاری در طلا از قبل به دست آورید، از دست بدهید.

تحقیق کنید و یک فروشنده قابل اعتماد پیدا کنید تااز اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید. یک فروشنده معتبر باید در مورد منبع طلا آب‌شده هرگونه کارمزد مرتبط با معامله و سایر جزئیات مهم شفاف باشد.

هنگام سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی و آب‌شده، رویکردبلندمدت را در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که آنقدر منبع درآمد نیست، بلکه وسیله‌ای برای ایجاد ثروت و پس‌انداز از طریق افزایش قیمت در طول زمان است.


بر اساس اهداف سرمایه گذاری خاص خود، نوع صحیح محصولات فیزیکی طلا مانند شمش، سکه و کلکسیون را برای خود انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که سبد سرمایه‌گذاری شما متنوع است، آن را به طور منظم بررسی کنید و در خرید یا فروش مقداری از طلای خود تردیدنکنید تا در صورت نیاز، سبد سرمایه گذاری خود را مجدداً متعادل کنید.

به خلوص طلا آب‌شده خود توجه کنید تا مطمئن شوید که سرمایه شما ارزش خود را حفظ می‌کند و در صورت نیاز به راحتی قابل فروش است همچنیناگر قصد فروش مجدد آن را دارید باید به موارد دیگری مثل اصالت آن ( برای جلوگیریاز اینکه طلا آب‌شده غیر اصل و تقلب را بخرید به لینک زیر بروید و مقاله مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهید.) و کدهای روی طلا آب‌شده دقت کنید تا جلوی هرگونه سوء‌استفادهدر هنگام خرید گرفته شود و زمانی که شما نیاز به پول نقد داشتید و خواستید طلا آب‌شدهخود را بفروشید به مشکلی برنخورید و در عین حال بیشترین سود ممکن را کسب کنید.

 

جستجو

تماس با پشتیبانی پشتیبانی در واتس اپ پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی آنلاین