آیا الماس‌های رنگی گران‌تر هستند؟

تاریخ انتشار : سه شنبه دو خرداد ۱۴۰۲

آیا الماس‌های رنگی گران‌تر هستند؟

آیا الماس‌های رنگی گران‌تر هستند؟


آیا الماس‌های رنگی فانتزی طبیعی گران‌تر از سفید خود هستند؟

این سوال ساده کمی پاسخ پیچیده دارد - بله و خیر.

قوانین اساسی اقتصاد - الماس های کمیاب گران‌ترهستند

اگرچه الماس‌های رنگی بسیار کمیاب هستند، زیرا کمتراز 0.1٪ از تعداد الماس‌های استخراج شده (برخی می‌گویندکمتر از 0.01٪) هستند، در واقع انتخاب بسیار خوبی ازرنگ‌های الماس با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌تر از رنگ‌های سفید وجود دارد.

بنابراین وقتی نوبت به قیمت‌گذاری می‌رسد قوانین اساسی اقتصاد در اینجا نیز اعمال می‌شود. عرضه و تقاضا قیمت رنگ‌های مختلف الماس‌های رنگی فانتزی را تعیین می‌کند.

در این مورد، عرضه اساساً با کمیاب بودن رنگ الماس و سختی بدست آوردن آن تعیین می‌شود.

برای مثال زمانی که پاریس هیلتون با یک حلقه نامزدی الماس زرد قناری بزرگ پیشنهاد شد یا زمانی که بن افلک از جنیفر لوپز با یک حلقه الماس صورتی 6 قیراطی خواستگاری کرد. این دو اتفاق باعث افزایش تقاضا برای چنین الماس‌هایی شد. و این افزایش تقاضا باعث افزایش موقت قیمت‌ها شد. با این حال، گرایش‌های مد معمولا تأثیر کوتاه مدتی دارند.


در حالی که هزاران رنگ الماس وجود دارد، الماس‌های رنگی فانتزی را بر اساس قیمت آنها به چهار گروه رنگی اصلی تقسیم می‌شوند:

الماس های رنگی نسبتاً مقرون به صرفه: الماس‌های خاکستری، قهوه‌ای و زرد فانتزی.

قیمت گذاری میان رده: الماس زرد شدید و زنده والماس نارنجی.

محدوده قیمت بالا: الماس صورتی، بنفش، بنفش، سبز وآبی.

فوق العاده بالا: بدون شک فقط یک رنگ است، کمیاب‌ترین رنگ الماس که گران‌ترین رنگ نیز می‌باشد.

الماس رنگی مقرون به صرفه

اولین گروه از الماس‌ها، الماس‌های رنگی مقرون به صرفه، در واقع جایگزین بسیار خوبی برای الماس‌های سفید هستند. این زیبایی‌ها،اگرچه کمیاب‌تر و چشم‌نوازتر از الماس‌های سفید هستند، اما در واقع هزینه کمتری خواهندداشت (به استثنای شدت‌های قوی مانند زردهای زنده و غیره).

سطح متوسط ​​قیمت‌هاممکن است بر اساس وجود رنگ ثانویه، رنگ ثانویه و شدت رنگ به طور چشمگیری متفاوتباشد. الماس نارنجی خالص دارای برچسب قیمت بسیار بالایی است، نه چندان دور ازالماس‌های سطح بالا. با این حال، در این گروه اغلب الماس‌هایی با رنگ قهوه‌ای یازرد ثانویه پیدا می‌کنید که به طور چشمگیری قیمت را کاهش می‌دهد (الماس‌های نارنجی مایل به قهوه‌ای و الماس‌های نارنجی مایل به زرد). با این حال، دامنه قیمت‌ها بسیارزیاد است و برخی از الماس‌ها از رنگ سفید ارزان‌تر و برخی دیگر بسیار بالاترخواهند بود.

الماس زرد تند، که به عنوان الماس قناری نیز شناختهمی‌شود، از نظر قیمت به الماس سفید نزدیک است، در حالی که زردهای زنده همانطور که در بخش قبل مشاهده شد، از قبل به آنها نگاه می‌کنند.

مزیت دیگری که باید در نظر بگیرید این است که به دلیل رنگ‌های تیره‌تر این الماس‌های رنگی، تمایل دارند که اجزای خود را به خوبی پنهان کنند. این بدان معناست که هنگام در نظر گرفتن یک الماس تیره رنگ، می‌توانید باتوجه به درجه‌بندی شفافیت، الماس ارزان‌تری بخرید، در حالی که در مورد الماس سفیداحتمالاً نباید از si2 (یا حتی si1)پایین‌تر بروید. الماس نارنجی متمایل به زرد تیره دارای درجه شفافیت I1بوده و کاملا چشم تمیز است.

الماس‌های رنگی بسیار کمیاب نیز بسیار گران هستند.

این سطح از الماس‌ها (صورتی، بنفش، سبز، آبی، بنفشو نارنجی خالص) متشکل از الماس‌هایی است که کمیاب‌ترین الماس‌های جهان محسوب می‌شوند.رنگ هایی که معمولا می‌شنویم که از طریق خانه‌های حراج به قیمت میلیون‌ها دلارفروخته می‌شوند. هر گونه بهبود در ویژگی هایی مانند اندازه بزرگتر یا شدت رنگ قوی‌تر(شدید یا واضح) باعث می‌شود که قیمت به طور تصاعدی افزایش یابد. بنابراین بله، اینالماس‌های رنگی گران‌تر از الماس‌های سفید هستند.


الماس صورتی فانتزی

باید در نظر داشته باشید که تأثیر یک الماس رنگی کوچک و قابل توجه از این گروه بسیار زیاد است. یک الماس صورتی کوچک، حتی یک چهارمقیراط، احتمالاً نسبت به الماس بی رنگ 1 قیراطی D،در مقابل یک قیراط، چشم نوازتر خواهد بود. بنابراین درست است که این الماس‌های رنگی در مقایسه با وزن قیراط و درجه‌بندی شفافیت گران‌تر هستند، اما خریداران باهوش می‌توانندالماس کامل را در محدوده بودجه خود پیدا کنند.


گران‌ترین رنگ الماس کدام است؟

در الماس‌های بی رنگ سفید، پاسخ واضح Dاست ( نمودار رنگ الماس از DZ است

در حالی که می‌توان در مورد اینکه کدام الماس گران‌تراست، الماس آبی یا صورتی، بحث‌هایی وجود دارد که الماس رنگی گران‌ترین است.

کمیاب‌ترین رنگ الماس گران ترین رنگ است

الماس قرمز کمیاب‌ترین و در نتیجه گران‌ترین رنگالماس است. آنها فقط در رده فانتزی هستند و اصلاح کننده‌های رنگ برای آنها بنفش(الماس قرمز مایل به ارغوانی) و قهوه ای است. الماس قرمز خالص تقریباً وجود ندارد.شناخته شده‌ترین الماس قرمز، الماس قرمز موسائف است که یک الماس قرمز خالص 5.11 عیاراست.

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد الماس قرمز ایناست که آنها به قدری کمیاب هستند که حتی اگر رنگ قرمز تغییر دهنده باشد؛ رنگ ثانویه الماس است.

 

جستجو

تماس با پشتیبانی پشتیبانی در واتس اپ پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی آنلاین