انواع مختلف طلا(رزگلد،سفید،زرد)

تاریخ انتشار : سه شنبه نه خرداد ۱۴۰۲

انواع مختلف طلا(رزگلد،سفید،زرد)

انواع مختلف طلا(رزگلد،سفید،زرد)

3 نوع طلا، طلای زرد، رزگلد و طلای سفید وجود دارد.این سه طلا به دلیل ساختار و رنگشان با هم تفاوت دارند. شما می‌توانید طلای موردعلاقه خود را برای جواهرات خود انتخاب کنید، چه رنگی را دوست دارید، می‌توانیدجواهرات طلای آن رنگ را بسازید، البته قیمت این سه رنگ متفاوت است، بنابراین در زیر این 3 نوع را می‌خوانیم که طلا چگونه است و تفاوت آنها در چیست؟ آنها که به دلیل رنگ آنها متفاوت است.

سنگهای Khanna یکی از معتبرترین تولیدکنندگان جواهرات در دهلی است که در زمینه انواع سنگهای قیمتی به شما اطلاع می‌دهد که از 3 نوع طلای زرد، رز و طلای سفید مطلع شوید.

طلا

زرد:

جواهرات طلای زرد از طلای خالص و مخلوطی از مس و روی ساخته شده است.

ارزش جواهرات طلای خالص عیار طلا را تعیین می کند:

• 24K:99.9% طلای خالص

• 22K:91.7% طلای خالص

• 19K:82. 5% طلای خالص

• 9K:37. 5% طلای خالص

جواهرات 24 عیار طلای خالص هستند، اما این جواهرات نیز دوام کمتری دارند. مقدار طلای خالص موجود در جواهرات طلای 9 عیار بدون شک کم است؛ اما بسیار بادوام هستند.

طلای سفید:

طلای سفید به مخلوطی از طلای خالص، پالادیوم نقره ونیکل نیاز دارد. طلای سفید نیز مانند طلای زرد، طلای واقعی یا خالص است؛ اما ازمحصولات طلای کامل ساخته نمی‌شود، بلکه از مخلوطی از برخی فلزات دیگر نیز استفاده می‌کند. فلزات دیگر کمک می‌کنند تا این طلای سفید جواهری قوی‌تر شود. ارزش طلای سفیدنیز مانند طلای زرد عیار را نشان می‌دهد.

gold

رزگلد:

رزگلد مانند طلای سفید از مخلوطی از طلای خالص وهمچنین نقره و مس ساخته شده است. رزگلد نیز مانند طلای زرد و سفید طلای واقعی یاخالص است؛ اما مانند طلای سفید از طلای خالص ساخته نمی‌شود، برخی فلزات دیگر نیزبه آن اضافه می‌شود، سپس این رزگلد ساخته می‌شود. نقره و مس ساخته شده از رزگلد زیورآلات را تقویت می‌کند و این طلا را به رنگ رز نیز تبدیل می‌کند.

تفاوت بین طلای 22 عیار و 24 عیار؟

بسیاری از ما، در یک مقطع زمانی، طلا را یا به عنوان جواهرات یا برای اهداف سرمایه گذاری خرید کرده‌ایم. اگر تا به حال برای خریدجواهرات طلا رفته‌اید، باید با قیراط های مختلف طلای موجود آشنا باشید. آیا تفاوت اصلی بین 22Kt و 24ktرا می‌دانید؟ برای سرمایه گذاری کدام یک را باید بخرید؟ اگر سؤالاتی از این قبیل وموارد دیگر دارید، دیگر به دنبال آن نباشید.

حلقه ازدواج

منظور ما از کارات چیست؟

قبل از درک تفاوت بین 22Kو 24K، باید بدانید K یا karat مخفف چیست.این اصطلاحی است که برای اندازه گیری خلوص طلا استفاده می‌شود. هر چه ارزش عیاربالاتر باشد، طلا خالص‌تر خواهد بود. در مقیاس 0 تا 24 اندازه گیری می‌شود. با درنظر گرفتن این موضوع، طلای 24 عیار خالص‌ترین طلایی است که می‌توانید، بخرید.

باید دانست که طلا در حالت خالص چکش خوار است.فلزات دیگری مانند مس، نیکل، نقره، پالادیوم برای تقویت آن و تولید جواهرات به ترکیب اضافه می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که قیراط همچنین اندازه گیری نسبت طلا به فلزات یا آلیاژهای دیگر است.

انواع طلا (با توجه به عیار)

در زیر قیراط‌های رایج موجود در بازار آورده شدهاست

طلای 24 عیار: طلای 24 عیار نشان دهنده خلوص 99.9درصدی است و همچنین طلای خالص نامیده می‌شود، زیرا حاوی هیچ فلز دیگری نیست. بایدبدانید که هیچ شکل طلایی بالاتر از 24 عیار وجود ندارد. اما از آنجایی که این خالص‌ترین شکل طلا است، طبیعتاً گرانتر از 22 عیار یا 18 عیار است. با این حال، برای اهداف سرمایه گذاری مناسب است، اما نه برای اشکال معمولی جواهرات، زیرا برای هدف دوم بسیارنرم است.

طلای 22 عیار: دارای 22 قسمت طلا مخلوط با 2 قسمت از فلزات دیگر مانند مس، روی است. با توجه به سایر آثار فلز در ترکیب، سخت‌تر ازطلای خالص 24 عیار است و بنابراین ساخت جواهرات مناسب است. طلای این عیار به عنوان طلای 916 نیز شناخته می شود زیرا 91.67 درصد از طلای خالص را تشکیل می‌دهد.

طلای 18 عیار: دارای 18 قسمت طلا تا 6 قسمت فلزات دیگراست. از نظر درصدی، طلای 18 عیار برابر با 75 درصد طلا و 25 درصد دیگر حاوی فلزات دیگری مانند روی، مس، نیکل و غیره است. فلزات اضافی موجود در طلای 18 عیار آن راسخت‌تر و بادوام‌تر از 24 عیار و 22 عیار میکند که بسیار نرم است.

گوشواره

طلای 14 عیار : 58.3 درصد از طلا و 41.7 درصد ازفلزات دیگر تشکیل شده است. در مقایسه با طلای 18 عیار، 14 عیار بادوام‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. جواهرات طلای 14 عیار برای استفاده روزمره ایده آل هستند و مقاومت بیشتری نسبت به طلای 18 و 22 عیار در برابر سایش دارند.

توجه : به غیر از عیارات فوق، عیارات دیگری از طلای10 تا 9 عیار نیز در بازار موجود است. با این حال، همه آنها دارای محتوای طلای پایینی هستند و برای کسانی که به دنبال ارزش بازگشتی هستند مناسب نیستند.


خلوص: 24Kنشان دهنده 99.9 درصد خلوص و 22K تقریباً 91درصد طلای خالص است و 9 درصد دیگر از فلزات دیگری مانند مس، نقره، روی و غیره تشکیل شده است.

دوام: در حالی که طلای 24 عیار رنگ درخشانی دارد،جواهرات (در صورت ساخته شدن) با طلای 24 عیار به اندازه جواهرات طلای 22 عیاربادوام نخواهند بود. به این دلیل است که طلای 24 عیار برای مقاومت در برابر سایش بسیار نرم است. وجود فلزات اضافی در طلای 22 عیار به دوام بیشتر جواهرات کمک می‎کند.

هزینه: از آنجایی که طلای 24 عیار 99.9 درصد خالصاست، گرانتر از طلای 22 عیار است.

طلای 24 عیار یا طلای 22 عیار به سراغ کدام یک برویم؟

اگر کسی به دنبال سرمایه گذاری است، پس ایده آل استکه به دنبال سکه یا شمش طلای 24K باشد. به ایندلیل است که سکه یا شمش طلای 22 عیار در زمان فروش به اندازه طلای 24 عیار نمی‌رسد،زیرا دومی حاوی 99.9 درصد طلا است. با این حال، اگر طلا را برای جواهرات می‌خرید،به دنبال 22 عیار باشید، زیرا در برابر سایش بهتر از طلای 24 عیار مقاومت می‌کند وبیشترین مقدار طلا را در جواهرات دارد.

چرا طلای 22 عیار بر طلای 24 عیار ترجیح داده می‌شود؟

طلای 22 عیار در مورد جواهرات ارجحیت دارد. زیراطلای 24 عیار در حالت خالص شکل پذیر است و جواهرات ساخته شده با این نوع طلا به راحتی می‌شکنند. بنابراین، بیشتر مردم طلای 22 عیار را به طلای 24 عیار ترجیح می‌دهند،زیرا به آنها کمک می‌کند هنگام فروش ارزش بهتری داشته باشند.

آیا باید طلای 22 عیار بخرم یا طلای 24 عیار به عنوان سرمایه گذاری؟

اگر طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری یا صندوقاضطراری (یا شاید تنوع پرتفوی) خریداری می کنید، به دنبال طلای 24 عیار باشید. طلای24 عیار دارای 99.9 درصد طلا است در حالی که طلای 22 عیار حاوی 91.7 درصد طلا است.هنگام خرید سکه یا شمش طلای 24 عیار، همیشه به دنبال گواهینامه مشخص برای اطمینان از خلوص آن باشید. بهتر است طلا را از جواهرفروشی با علامت BISخریداری کنید تا هنگام فروش طلا، ارزش رایج طلا را بدست آورید.


کدام طلای عیار برای جواهرات بهتر است؟

بستگی به این دارد که چقدر آن قطعه جواهرات را بپوشیدیا دوست دارید آن قطعه چقدر ساده یا پیچیده باشد. جواهرات طلای 14 عیار یا 18 عیاربرای کسانی که می‌خواهند هر روز جواهرات طلا بپوشند و در عین حال کار پیچیده‌ای می‌خواهندبسیار مناسب است. در مورد جواهرات طلای 22 عیار این امکان وجود ندارد، زیرا براینکه داشتن جواهرات، در صورت وجود، بسیار نرم هستند یا در برابر سایش و پارگی منظم مقاومت می‌کنند.

چگونه می‌توانم خلوص طلا را با استفاده از قیراط اندازه گیری کنم؟

محاسبه میزان طلای موجود در جواهرات طلایی که از طریق تعداد عیار خریده‌اید، نسبتاً آسان است. به عنوان مثال، شما یک حلقه طلای 14 عیارخریداری می‌کنید. از آنجایی که خلوص طلا در مقیاس 0 تا 24 اندازه گیری می‌شود، 14را بر 24 تقسیم کنید که به شما 0.583 می‌دهد. این بدان معناست که حلقه طلای 14 عیارشما حاوی 58.3 درصد طلا است.

 

جستجو

تماس با پشتیبانی پشتیبانی در واتس اپ پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی آنلاین