نکاتی برای خرید حلقه‌های نامزدی با طلا آب شده و قدیمی

تاریخ انتشار : چهارشنبه بیست و هشت تیر ۱۴۰۲

نکاتی برای خرید حلقه‌های نامزدی با طلا آب شده و قدیمی

 

نکاتی برای خرید حلقه‌های نامزدی با طلا آب شده و قدیمی

حلقه نامزدی یاقوت کبود قدیمی

شما عشق زندگی خود را ملاقات کرده‌اید و آماده‌اید تا یک عمر تعهد بدهید. قدم بعدی انتخاب حلقه نامزدی است که مانند او منحصر به فرد و خاص باشد. حلقه‌های نامزدی قدیمی، قطعاتی زیبا و متمایز هستند که می‌توانند به نسل‌های زیادی منتقل شوند. چه عروس شما یک عاشق رمانتیک ناامید باشد که به زمان‌های گذشته علاقه دارد یا فقط بخواهد حلقه‌ای داشته باشد که هیچ کس دیگری نداشته باشد، حلقه‌های نامزدی قدیمی و طلا آب شده امروزه در بین زوج‌ها بسیار محبوب هستند.

راهنمای انتخاب حلقه نامزدی عالی

چه چیزی یک حلقه را قدیمی می‌کند؟

اصطلاح "وینتیج" چند تفسیر متفاوت دارد. حلقه‌های نامزدی قدیمی ممکن است به حلقه‌هایی اشاره داشته باشند که در دوره‌های زمانی خاصی ساخته شده‌اند یا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه حلقه‌هایی باشند که در دوره‌های قبل ایجاد شده‌اند. برخی می‌گویند که یک قطعه زمانی قدیمی می‌شود که به اندازه کافی قدیمی شود که به سبک خود بازگردد، تقریباً هر 20 تا 25 سال. این شامل هر حلقه‌ای می‌شود که از سال 1920 تا 1980 متعلق به قبل بوده است. جواهرات پس از رسیدن به 100 سال، عتیقه محسوب می‌شوند.

حلقه‌های نامزدی قدیمی واقعاً مجلل و در نوع خود بی نظیر هستند. آنها سبک و پیچیدگی را ارائه می‌دهند که در مدل‌های حلقه نامزدی مدرن یافت نمی‌شود. حلقه‌های نامزدی قدیمی با ویژگی‌های متمایزی مانند سنگ‌های مرکزی منحصربه‌فرد، صنایع دستی دوره، و تنظیمات یا تکنیک‌های خاص مشخص می‌شوند. دوره‌های جواهرات قدیمی شامل دوره‌های ویکتوریایی گرجی، ادواردیایی و آرت دکو می‌شود.

طراحی حلقه مهم‌ترین ویژگی

یک نظرسنجی اخیر در مورد جواهرات عروسی نشان داد که بیش از 86 درصد از عروس‌ها طراحی کلی حلقه نامزدی خود را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها ارزیابی کرده‌اند، در حالی که بیش از 58 درصد عروس‌ها ماهیت احساساتی بودن حلقه را یک ویژگی مهم ارزیابی کرده‌اند.

وقتی به حلقه‌های نامزدی قدیمی نگاه می‌کنید، هم قطعات قدیمی واقعی وجود دارد که در دوره مربوطه خود ایجاد شده‌اند و هم تکثیرهای استادانه‌ای که برای شبیه به همتایان قدیمی‌تر خود ایجاد شده‌اند. اگرچه ممکن است پیمایش در تمام دوره‌ها و ویژگی‌های قدیمی گیج‌کننده به نظر برسد، فرآیند خرید حلقه نامزدی قدیمی می‌تواند کاملاً بدون دردسر باشد، زمانی که چیزهایی را بدانید که باید به دنبال آن باشید.

یافتن یک جواهرساز معتبر که در زمینه جواهرات قدیمی و عتیقه با تجربه باشد، برای اطمینان از تجربه خرید حلقه نامزدی با کیفیت بسیار ضروری است. شما می خواهید مطمئن باشید که با جواهرفروشی روبرو هستید که نه تنها خدمات ارزیابی برای هر قطعه جواهر ارائه می دهد، بلکه خدمات استثنایی و انتخابی بی نظیر ارائه می‌دهد. هنگامی که یک جواهرساز قابل اعتماد پیدا کردید، در راه یافتن حلقه نامزدی برجسته رویاهای او هستید.

سبک‌ها و دوره‌های جواهرات قدیمی

حلقههای نامزدی قدیمی می‌توانند سبک یک دوره خاص را در بر گیرند یا در آن دوره ایجاد شده‌اند. سال‌های خاص تقریبی هستند و بسیاری از سبک‌های قدیمی می‌توانند همزمان عناصری از دوره‌های مختلف داشته باشند. هر دوره دارای ویژگی های متمایزی است که هم در جزئیات و هم در ساخت قطعه نشان می دهد.

دوره گرجستان - (1747-1837)

در دوره گرجستان، هر قطعه از جواهرات به طور کامل توسط صنعتگران چیره دست ساخته می‌شد. هر قطعه کاملاً منحصر به فرد بود. حلقه‌های گرجی اغلب عبارتند از:

تحت تأثیر طبیعت

اغلب به شکل برگ، پرنده، گل و حشرات است.

طلا و نقره صیقل نیافته روی طلا فلزات محبوبی بودند.

دوره ویکتوریا - (1835-1900)

در دوره ویکتوریا، مضامین رمانتیک کلاسیک قلب، کمان و پرندگان در جواهرات گنجانده شد. این حلقه‌ها عبارتند از:

اغلب با رنگ زرد یا رزگلد تنظیم می‌شود.

اغلب حاوی مروارید یا اوپال است.

معمولا الماس‌های روکش دار دارند.

الماس Solitaire در این زمان محبوب شد.

دوره ادواردین - (1900-1920)

جواهرات مربوط به دوره ادواردین سطح بالایی از صنعتگری را نشان دادند. طرح ها برازنده و ظریف بودند. برخی از ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از:

اغلب از پلاتین ساخته شده است.

معمولاً دارای طرح های طومار پیچیده یا فیلیگران هستند.

اغلب شامل الماس های برش گل رز می‌شود.

اغلب حاوی یاقوت کبود است.

دوره هنر دکو - (1920-1930)

دوره هنر دکو شامل اوقات فراغت و سرگرم کننده عصر جاز بود. جواهرات با صدای بلند، جسورانه و تند بود. حلقه های آرت دکو معمولا دارای ویژگی های زیر هستند:

سنگ‌های قیمتی رنگی متضاد

اشکال هندسی و خطوط مستقیم براق

تنظیمات شیک با تمام الماس‌ها محبوب بودند.

پلاتین و طلای سفید فلزات محبوبی بودند.

زمرد، الماس و یاقوت از سنگ های محبوب برای حلقه نامزدی بودند.

هنگامی که به حلقه های نامزدی قدیمی اشاره می کنید، ممکن است عبارات "Rose Cut"، "Old European Cut" و "Old Mine Cut" را مشاهده کنید. این به شکل الماس مربوط می شود. الماس های تراش گل رز در دوره گرجستان از دوره ادواردین محبوب شدند و به دلیل شکل گرد، کف صاف و قسمت بالای گنبدی خود شناخته می‌شوند. الماس‌های قدیمی تراش اروپایی را می‌توان در حلقه‌هایی از دوره ویکتوریا تا هنر دکو مشاهده کرد و به دلیل شکل گرد و وجوه برش ضخیم آنها شناخته شده است. سنگ های Old Mine Cut به شکل مربع گرد خمیده می شوند. آنها اغلب با دست بریده می‌شدند و می توان آنها را در حلقه‌هایی از دوره گرجی تا ادواردیا یافت.

از آنجایی که ویژگی‌های حلقه‌های نامزدی قدیمی می‌تواند دوره‌های مختلف را طی کند، ممکن است عاشق ویژگی‌های چند دوره مختلف شوید. وقتی به حلقه‌های نامزدی قدیمی نگاه می‌کنید، برای انتخاب سبکی آماده باشید که ممکن است مربوط به دوره‌ای نباشد که در ابتدا در نظر داشتید. در حالی که ممکن است شما و نامزد آینده تان به سبک یا دوره خاصی علاقه داشته باشید، ممکن است وقتی شروع به جستجو کردید یک حلقه کاملا متفاوت انتخاب کنید.

4Cهای اساسی الماس و سنگ های قیمتی

در حالی که الماس هنوز یک انتخاب بسیار محبوب برای حلقه های نامزدی است، سنگ‌های قیمتی رنگی نیز انتخاب مورد علاقه‌ای هستند و اغلب در حلقه‌های نامزدی قدیمی یافت می‌شوند.

حلقه‌های نامزدی سنگ‌های قیمتی رنگی

4C مخفف Carat، Color، Clarity و Cut است و مقیاسی است که کیفیت یا درجه الماس و سایر سنگ‌های قیمتی رنگی را تعیین می‌کند. ترکیب 4C ها چیزی است که ارزش سنگ را تعیین می‌کند.

قیراط: وزن و اندازه سنگ با قیراط متریک اندازه گیری می‌شود. هر چه وزن قیراط بیشتر باشد، سنگ بزرگتر است. قیمت الماس نیز با افزایش وزن قیراط افزایش می‌یابد.

رنگ: رنگ سنگ طبق مقیاس حرفی از DZ درجه بندی می‌شود. در الماس، سنگ‌های بی رنگ (در محدوده DF) با ارزش‌ترین و سنگ‌های زرد روشن (در محدوده SZ) کم ارزش‌ترین هستند. با این حال، الماس‌های زرد و حتی قهوه‌ای، انتخاب‌های محبوب و زیبای سنگ‌های قیمتی برای حلقه‌های نامزدی قدیمی هستند. به اینها رنگ‌های فانتزی می‌گویند. در سنگ‌های قیمتی، تن، اشباع و رنگ سنگ نیز ارزش آن را تعیین می‌کند. سنگ‌های قیمتی که خالص‌ترین رنگ‌ها را دارند با ارزش‌ترین هستند.

برش: تناسب و تقارن سنگ در هماهنگی با شکل آن. برش سنگ بر درخشندگی آن تأثیر می‌گذارد و در مقیاس از عالی تا ضعیف درجه بندی می‌شود. برش شکل سنگ را نشان نمی‌دهد، بلکه نشان دهنده نحوه تعامل وجوه آن با نور است. برش سنگ مشخص می‌کند که چقدر درخشان است.

شفافیت: موقعیت و ظاهر عیوب داخلی سنگ، به نام انکلوزیون، و عیوب بیرونی به نام لکه، که بر اساس مقیاسی از بی عیب تا شامل، با 11 درجه وضوح ممکن درجه بندی می‌شود. الماس‌های بی عیب و نقص با ارزش‌ترین و بسیار کمیاب هستند.

در حالی که می‌خواهید مطمئن شوید که سنگ با کیفیتی دارید، به خاطر داشته باشید که ظاهر سنگ نیز تحت تأثیر تنظیم قرار می‌گیرد. در بسیاری از حلقه‌های قدیمی، بسیاری از سنگ‌های کوچک‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند تا شبیه یک سنگ بزرگ‌تر به نظر برسند. همچنین ممکن است یک سنگ مرکزی کوچکتر که توسط کانالی از الماس‌های کوچکتر احاطه شده است پیدا کنید که می‌تواند سنگ مرکزی را بزرگتر نشان دهد.

فلز طلای سنتی برای حلقه نامزدی

اگرچه هنگام جستجوی حلقه نامزدی قدیمی باید به 4C توجه کرد، اما آنها تنها مواردی نیستند که باید در نظر بگیرید. انتخاب فلز مانند سفید، زرد یا رزگلد یا پلاتین عامل دیگری است که ممکن است با ترجیحات زیبایی شناختی یا عوامل دیگری مانند دوام تعیین شود.

ویژگی های طلا و پلاتین عبارتند از:

طلا

بیشتر به طور سنتی با عروسی مرتبط است.

به طور طبیعی به رنگ زرد

طلای سفید در نهایت کدر می شود و به رنگ زرد تبدیل می‌شود.

رزگلد رنگ صورتی گلگون دارد

پلاتین

استحکام و دوام برتر

به طور طبیعی سفید، رنگ خود را برای تمام عمر حفظ می‌کند.

بیشتر مستعد خراش است.

طلا برای قرن‌ها فلز انتخابی سنتی برای جواهرات عروسی بوده است و در رنگ‌های زرد، سفید و رز دیده می‌شود. در حالی که پلاتین در اواخر دوره ویکتوریا معرفی شد، در دوره‌های ادواردین و هنر دکو به طور فزاینده‌ای محبوب شد. نقره همچنین یک فلز محبوب بود، بنابراین می‌توان آن را در حلقه‌های قدیمی از دوره گرجستان تا هنر دکو یافت. کروم، استیل و پینچ بک فلزات دیگری بودند که در تنظیمات حلقه نامزدی قدیمی مورد استفاده قرار گرفتند.

بین قطعات واقعی و تولید مثل

حلقههای نامزدی قدیمی می‌توانند تکه های معتبر یا تولید مثل باشند. تکثیر حلقه جدیدی است که به نظر می‌رسد که در یک دوره خاص ایجاد شده است. اگرچه این قطعات زیبا هستند، اما بازتولید هرگز نمی‌تواند به طور واقعی جزئیات و مهارت حلقه‌هایی را که در آن دوران ایجاد شده است، تکرار کند. تکثیرها نیز ارزش مشابهی با حلقه‌های نامزدی قدیمی ندارند. تولید مثل معمولا از یک قالب ساخته می‌شود به این معنی که ممکن است بسیاری از نسخه‌های دیگر از همان حلقه وجود داشته باشد. همچنین، تلاش‌های مدرن در هنرهای قدیمی اغلب منجر به این می‌شود که انگشتر ظاهری ظریف‌تر داشته باشد.

ممکن است تکرار یک حلقه از دوران قدیمی گرانتر باشد، زیرا جزئیات و طرز کار نشان دهنده انواع ابزار و مواد موجود و محبوب در آن زمان است. حلقه‌های نامزدی قدیمی اغلب مهارت‌هایی دارند که تکرار آن در حلقه‌های تازه ایجاد شده دشوار است. صنعتگرانی که این جواهرات زیبا را در دوران اولیه خلق کردند، در کار خود بسیار ماهر بودند. حلقه‌ها اغلب شامل فیلیگرن، میلگرین و طوماری هستند. در حالی که صنعتگران جواهرات امروزی نیز در هنر خود بسیار ماهر هستند، اما ممکن است با تکنیک‌هایی که در دوره‌های گذشته به کار رفته‌اند آشنا نباشند.

یک حلقه نامزدی قدیمی در دوره مربوطه ایجاد شده است و حاوی تمام جزئیات تاریخی و صنایع دستی آن دوران است. حلقه‌های نامزدی قدیمی باید از سرتاسر جهان تهیه شوند، بنابراین اگرچه قیمت حلقه نامزدی قدیمی ممکن است بالاتر از حلقه‌های تازه تولید شده باشد، ارزش آن در طول زمان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مهمتر از همه مزیت داشتن یک انگشتر منحصر به فرد است. از آنجایی که تعداد محدودی از این قطعات قدیمی وجود دارد، کمیاب بودن آنها به تنهایی برای افزایش ارزش آنها کافی است.

حلقه‌های نامزدی قدیمی یک میراث فوری هستند که می‌توانند از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند. بسیاری از عروس‌ها عاشق حلقه‌ای هستند که قبلاً داستانی دارد، در حالی که برخی دیگر فقط حلقه‌ای می‌خواهند که جذابیت قدیمی حلقه نامزدی مادربزرگشان را داشته باشد. چه بخواهید یک حلقه نامزدی قدیمی خریداری کنید، که در دورانی که از آن مدل شده است، ساخته شده است، یا یک بازتولید استادانه طراحی شده است، حلقه باید با احساسات شما صحبت کند.

یافتن یک ارزیاب معتبر و فروشنده حرفه ای جواهرات قدیمی

هنگامی که تصمیم به جستجوی یک حلقه نامزدی بی نظیر و قدیمی گرفتید، باید یک جواهرفروشی معتبر با یک ارزیاب آگاه پیدا کنید. در حالی که بسیاری از زوج‌ها از جواهرات فروشی‌های محلی خرید می‌کنند، خرید آنلاین حلقه‌های نامزدی قدیمی و مدرن بسیار محبوب شده است.

اطلاعات حلقه نامزدی آنلاین

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تقریبا 60 درصد از عروس‌ها از اینترنت به عنوان منبع اصلی اطلاعات حلقه نامزدی استفاده می‌کنند، در حالی که دو سوم از شرکای آن‌ها نیز تحقیقات آنلاین را به‌عنوان منبع اطلاعاتی اولیه خود هنگام بررسی حلقه‌های نامزدی انتخاب می‌کنند. مانند بسیاری از جزئیات دیگر برنامه ریزی عروسی، انتخاب حلقه نامزدی نیز به یک کار مبتنی بر اینترنت تبدیل شده است.

یک فروشنده معتبر باید بتواند اطلاعات مکتوب انگشتر مانند سن، اندازه و وضعیت را به همراه اطلاعات گوهرشناس مانند رنگ، برش، وضوح و قیراط در اختیار شما قرار دهد. قبل از مبادله هر گونه پول، همیشه سیاست بازگشت فروشگاه را بررسی کنید. این امر به ویژه در معاملات آنلاین بسیار مهم است. هنگام خرید آنلاین حلقه نامزدی قدیمی، حتما توضیحات محصول حلقه را به طور کامل بررسی کنید و در صورت هرگونه سوال با فروشنده تماس بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که جواهرساز و ارزیابی کننده ای را انتخاب کنید که دارای گواهینامه‌های معتبر باشد و بتواند برای تضمین کیفیت و اصالت به شما ارزیابی بدهد. آنها همچنین باید تجربه زیادی در جواهرات قدیمی داشته باشند. این دانش نه تنها به شما در انتخاب بهترین انگشتر کمک می‌کند، بلکه در هنگام بیمه جواهرات قدیمی خود نیز به کارتان می‌آید.

چگونه حلقه را اندازه گیری کنیم؟

تعیین اندازه انگشتر اگر قصد خرید انگشتر طلا آب شده، الماس یا سنگ قیمتی را دارید، بخش مهمی از خرید جواهرات است، اما می‌تواند فرآیندی گیج کننده و طاقت فرسا باشد. در این راهنمای جامع، همه چیزهایی را که باید در مورد اندازه گیری دقیق اندازه حلقه خود بدانید، به تفکیک می‌پردازیم.

عواملی که بر اندازه حلقه تاثیر می‌گذارد

قبل از اینکه به روش‌های اندازه گیری بپردازیم، مهم است که عوامل مختلفی را که می‌توانند بر اندازه حلقه تأثیر بگذارند، درک کنیم. برخی از عوامل کلیدی عبارتند از:

شکل انگشت: شکل انگشت شما می‌تواند بر تناسب انگشتر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر انگشت شما در پایه بازتر از بند انگشت است، ممکن است برای قرار دادن بند انگشت به اندازه بزرگتری نیاز داشته باشید.

دما: تغییرات دما می‌تواند باعث انبساط یا انقباض انگشتان شما شود که می‌تواند بر اندازه انگشتر تأثیر بگذارد. بهتر است اندازه حلقه خود را زمانی اندازه بگیرید که انگشتان شما در دمای معمولی هستند.

زمان روز: اندازه انگشتان ما نیز می‌تواند در طول روز نوسان داشته باشد، بنابراین بهتر است اندازه حلقه خود را در عصر هنگام که انگشتان شما در بزرگ ترین حد خود هستند اندازه گیری کنید.

کدام دست؟: به یاد داشته باشید، دست چپ و دست راست شما یک اندازه نیستند. اگر برای حلقه نامزدی اندازه می‌گیرید، باید اندازه حلقه را در دست چپ او بررسی کنیم (در مورد چنین موضوع مهمی نمی‌توانیم چیزی را فرض کنیم - دست چپ کمی کوچکتر از سمت راست است)

راهنمای اندازه حلقه

چگونه اندازه حلقه خود را اندازه گیری کنیم؟

اکنون که عواملی را که می‌تواند بر اندازه حلقه شما تأثیر بگذارد را درک کرده‌اید، بیایید نگاهی به روش‌های مختلف اندازه گیری آن بیاندازیم:

روش 1: از حلقه موجود استفاده کنید

اگر از قبل حلقه‌ای دارید که به خوبی متناسب است، می‌توانید از آن برای تعیین اندازه حلقه خود استفاده کنید. به سادگی قطر داخلی حلقه را با استفاده از یک خط کش یا کولیس اندازه گیری کنید و آن را با اندازه مربوطه در نمودار اندازه حلقه مطابقت دهید.

روش 2: از یک تکه نخ استفاده کنید

اگر حلقه‌ای برای اندازه گیری ندارید، می‌توانید از یک تکه نخ یا نخ دندان برای تعیین اندازه حلقه خود استفاده کنید. نخ را دور پایه انگشت خود بپیچید و مطمئن شوید که محکم باشد اما خیلی سفت نباشد. از یک خودکار یا نشانگر برای مشخص کردن محل همپوشانی رشته استفاده کنید و طول رشته را بر حسب میلی متر اندازه بگیرید. اندازه گیری را با اندازه مربوطه در نمودار اندازه حلقه مطابقت دهید.

روش 3: از ابزار اندازه حلقه استفاده کنید

اگر در مورد اندازه گیری اندازه انگشتر خود در خانه مطمئن نیستید، می توانید به یک جواهرفروش مراجعه کنید یا از ابزار اندازه گیری انگشتر استفاده کنید. این ابزارها معمولاً از یک سری حلقه‌های فلزی در اندازه‌های مختلف تشکیل شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید تا زمانی که مناسب آن را پیدا کنید.

نکاتی برای به دست آوردن بهترین اندازه گیری حلقه

چگونه اندازه حلقه خود را اندازه گیری کنیم؟مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری دقیقی دارید:

انگشت خود را در پایان روز که انگشتانتان در بزرگ‌ترین حالت خود هستند اندازه بگیرید.

وقتی انگشتتان در دمای معمولی است اندازه گیری کنید.

زمانی که هوا سرد است از اندازه گیری انگشت خودداری کنید زیرا باعث کوچک شدن انگشتان می‌شود.

اگر بین سایزها هستید، برای اطمینان از تناسب راحت، سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید (اندازه‌های انگشتر فوق‌العاده، ساده و ارزانی وجود دارند که می‌توانیم اگر کمی بزرگ است به حلقه اضافه کنیم)

نتیجه

اندازه حلقه من چقدر استاندازه گیری اندازه انگشتر یک قدم مهم در یافتن جواهرات عالی است. با درک عوامل مختلفی که می‌توانند بر اندازه حلقه شما تأثیر بگذارند و با استفاده از روش اندازه گیری مناسب، می‌توانید از تناسب راحت و جذاب اطمینان حاصل کنید. چه در حال خرید حلقه نامزدی هستید و چه فقط به مجموعه خود اضافه می‌کنید، از این راهنمای جامع استفاده کنید تا این روند را آسان کنید.

هنگام انتخاب بند برای حلقه نامزدی خود، سبک شخصی، سبک زندگی و ظاهر کلی که می‌خواهید به دست آورید را در نظر بگیرید. مهم است که حلقه‌ای را انتخاب کنید که نه تنها زیبا به نظر برسد، بلکه راحت و ایمن باشد. به یاد داشته باشید، حلقه نامزدی شما نماد عشق و تعهد شماست، بنابراین گروهی را انتخاب کنید که برای یک عمر دوستش دارید.

 

جستجو

تماس با پشتیبانی پشتیبانی در واتس اپ پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی آنلاین