اعدام با طلای مذاب

تاریخ انتشار : چهارشنبه سه خرداد ۱۴۰۲

اعدام با طلای مذاب

اعدام با طلای مذاب

در سال 1599، یک فرماندار اسپانیایی در اکوادور اولیه استعمار به این سرنوشت دچار شد. سرخپوستان بومی قبیله جیوارو که در تجارت طلای خودبه طور ناجوانمردانه مالیات می‌گرفتند، به شهرک لوگرنو حمله کردند و فرمانداری کهطمع طلا داشت را با ریختن طلای مذاب در گلویش اعدام کردند. ریختن مایعات یا فلزاتداغ، مانند سرب یا طلا، در دهان قربانی، عملی بود که در هر دو سوی اقیانوس اطلس،توسط رومی‌ها و تفتیش عقاید اسپانیایی از جمله موارد دیگر استفاده می‌شد.

چندین منبع به ترکیدن اندام‌های داخلی اشاره کرده‌اند.این سؤال باقی می ماند که آیا واقعاً چنین است و همچنین علت مرگ چیست؟ برای بررسیاین موضوع، برخی از دانشمندان یک حنجره گاوی را از یک کشتارگاه محلی به دست آوردیم(هیچ حیوانی به طور خاص برای این منظور آسیب ندیده یا کشته نشده است). پس از تثبیتحنجره در حالت افقی روی یک تکه چوب و بستن انتهای دیستال آن با استفاده از دستمالکاغذی، 750 گرم سرب خالص (حدود 450 درجه سانتیگراد) حرارت داده شد تا ذوب شود وسپس در حنجره ریخته شد. بلافاصله مقدار زیادی بخار در دو انتهای نمونه ظاهر شد ولخته دستمال کاغذی با نیروی بخار خارج شد. در عرض 10 ثانیه، سرب دوباره بسته شد وحنجره را کاملا پر کرد.

پس از سرد شدن، مقاطع عرضی حنجره ساخته شد و لام‌هایتثبیت شده با موم پارافینی دیواره حنجره در زیر میکروسکوپ نوری مشاهده شد. مشخص شدکه مخاط حنجره به طور کامل وجود ندارد و نکروز انعقادی غضروف زیرین و عضله مخطط درعمق حداکثر 1 سانتی متری مشاهده شد.

مخاط حنجره کاملاً وجود نداشت و نکروز انعقادیغضروف زیرین و عضله مخطط دیده می‌شود.

بر اساس این یافته‌ها، ممکن است که توسعه بخار باافزایش فشار منجر به آسیب ناشی از گرما و آسیب مکانیکی به اندام‌های انتهایی شودکه احتمالاً منجر به تورم بیش از حد و پارگی این اندام‌ها می‌شود. همانطور که Brinkmannو Puschel نشان داده‌اند، آسیب حرارتی مستقیم به ریه‌هاممکن است منجر به مرگ آنی در نتیجه اختلال عملکرد ریوی حاد و شوک شود. حتی اگر اینطورنباشد، ایجاد یک گچ (زمانی که فلز دوباره فشرده شود) مجاری تنفسی را به طور کاملمسدود می‌کند و در نتیجه قربانی را خفه می‌کند.

در نتیجه، نشان داده شد که در روش اجرای ریختن فلزات مایع داغ در گلوی قربانی، مرگ احتمالاً با ایجاد بخار و در نتیجه آسیب حرارتی به مجاری هوایی انجام می‌شود.

در اینجا چیزی است که در طول اعدام توسط طلای مذاب اتفاق می‌افتد.

احتمالاً این خود طلا نیست که افراد را می‌کشت،بلکه بخار ناشی از آن است.

طرفداران بازی تاج و تخت می‌دانند که در وستروس، مرگ تقریباً همیشه وحشتناک است. برایمثال، در فصل اول، شخصیتی با ریختن طلای مذاب روی سرش کشته شد. هر چند این ممکناست وحشتناک به نظر برسد؛ اما تاریخ زندگی واقعی را طور دیگری نشان می‌دهد. قرن‌هاپیش، ریختن طلای مذاب در گلوی افراد در واقع بهترین وسیله برای مرگ توسط فلز مذاببود.  

شایعه شده است که مارکوس لینسینیوس کراسوس، یکژنرال ثروتمند رومی حیرت‌انگیز، مانند امپراتور روم والریان بزرگ  (اگرچه دیگران زنده ماندن او را رد کرده‌اند)در این راه مرده است. تفتیش عقاید اسپانیایی و قبایل در آمریکای جنوبی از این روشاستفاده کردند. همانطور که گفته شد مانندیک فرماندار فاسد و طلا دوست اسپانیایی  در سال 1599 متوجه شد.

در نتیجه ریختن سرب یا طلای مذاب در گلوی افراد راهیکاملا مطمئن برای مردن است. ممکن است اندام‌های فرد را پاره کند؛ ریه‌های آنها رابسوزاند و در نهایت موجب خقگی شود. با این حال، در نهایت، احتمالاً این بخار استکه اعدامی‌ها را کشت.

 

جستجو

تماس با پشتیبانی پشتیبانی در واتس اپ پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی آنلاین